Електронні системи запалення СовєК

Однією з найважливіших систем мотоцикла, мопеда та іншої мототехніки є запалення, що забезпечує надійний запуск двигуна та його безперебійну роботу за будь-яких погодних умов. Найпоширенішою системою запалювання, що стоїть на радянських мотоциклах, є батарейна контактна система запалювання. Однак ця система має низку недоліків. Кожен власник раритетної техніки радянських часів часто стикався із проблемою неможливості завести мотоцикл чи точно відрегулювати контактне запалення.

З цієї причини більшість мотоциклістів намагаються переобладнати свого залізного коня, встановлюючи на нього безконтактне електронне запалення, яке дозволяє збільшити роботу силового агрегату у багато разів. Одним з найкращих варіантів вважається безконтактне запалювання української компанії СовеК, яке має доступну ціну та відрізняється відмінною якістю, що відповідає всім міжнародним стандартам.

Переваги мікропроцесорного запалювання Совек

Безконтактна електронна система запалювання Совек є електронним комутатором з мікропроцесорним регулятором, який призначений для установки на двоциліндрові карбюраторні двигуни радянських мотоциклів Урал, Дніпро, К0750 замість серійних контактних і безконтактних систем запалювання.

Мікропроцесорна система запалювання забезпечує потужнішу іскроутворення. Система сама розраховує кут випередження, аналізує навантаження на двигун за допомогою комутатора та вносить потрібні поправки до іскроутворення. Іскра подається на обидва циліндри одночасно, тому їхня робота буде синхронною. Після встановлення електронного запалення перебої в роботі двигуна зникнуть і він буде заводитися навіть з акумулятором, що підсів. Мотор стане більш прийнятним і працюватиме стабільніше навіть узимку. Також вам не доведеться постійно контролювати витрати палива, при цьому він знизиться в рази, оскільки бензин згорятиме повністю.

Встановити електронне запалення Совек на мотоцикл можна самостійно за допомогою кріпильних елементів, що входять в комплект. Про те, як встановити мікропроцесорну БСЗ на різні моделі мотоциклів, читайте нижче.

Схема встановлення електронної БСЗ на радянські мотоцикли

1. Знімаємо старий переривник-розподільник (трамблер) та котушку запалювання.

2. Замість знятого бігунка встановлюємо на шию розподільного валу перехідник.

3. Після цього ставимо двовивідну котушку запалювання.

4. Встановлюємо модуль запалювання на кришку розподільчої коробки таким чином, щоб датчик Холла був знизу. Закріплюємо його гвинтами (вони повинні бути точно посередині пазів в основі модуля).

5. Злегка послаблюємо гвинти кріплення датчика і встановлюємо на распредвал модулятор як показано на малюнку 1 (для мотоцикла К-750) та малюнку 2 (Урал та Дніпро). Модулятор повинен бути закріплений таким чином, щоб він міг вільно обертатися.

6. Встановлюємо та перевіряємо зазор між модулятором та датчиком (він повинен бути в межах 0,5±0,1 мм) та затягуємо гвинти кріплення. Далі провертаємо модулятор на 360 0 і перевіряємо регулювання по всьому колу. Також потрібно перевірити, щоб під час обертання валу модулятор не чіпляв датчик.

7. Встановлюємо двигун у ВМТ. Беремо один висновок «+», що йде від модуля, і через перехідник підключаємо його до проводу «+», що йде від замку запалювання. Включаємо запалювання та повертаємо модулятор проти годинникової стрілки. Необхідно домогтися того, щоб на модулі згас індикаторний світлодіод. Він повинен вимкнутись у той момент, коли модулятор увійде в датчик. Після цього затягуємо болт, що закріплює модулятор до розподільчого валу.

8. Відключаємо запалювання, з'єднуємо між собою висновок «КЗ» та другий висновок «+», які йдуть від модуля запалювання до клем котушки (полярність у цьому випадку не важлива).

9. Виставляємо зазор між електродами свічок (він має бути в межах 0,7-0,7 мм).

10. Знову вмикаємо запалювання та робимо пробний пробіг двигуна, після чого регулюємо момент запалення.

Якщо ретельно налаштувати та правильно відрегулюватися електронну безконтактну систему запалювання СовєК, вона прослужить без додаткового налаштування досить довго. Більш детальна інструкція з встановлення мікропроцесорного запалювання додається до виробу.

10.07.2020

рекомендовані товари

Коментарі 2

/ Відповісти
Здравствуйте,есть вопрос по установке угла опережения зажигания: устанавливал Винницкий Совета на Яву638, в инструкции БСЗ указано установить поршень в ВМТ, при этом светодиод должен погаснуть. Понимаю умом, что для 638 УОЗ составляет 3,2 мм не доходя до ВМТ...заводу, еду, тупой по тяге, ужас просто! Поворачиваю столик в сторону более раннего зажигания, мотоцикл ожил, стал сам собой, резвый, динамичен! Почему инструкция указывает нулевой угол опережения зажигания? Заранее благодарен!
/ Відповісти
Система зажигания микропроцессорная (МПСЗ), т. е. "умная". Модулятор имеет ширину выреза примерно 30 град. поворота коленчатого вала и выставляя по инструкции по ВМТ имеем: сигнал 30 град до ВМТ и сигнал ВМТ. Для облегчения старта двигателя рекомендуется угол УЗО=0 град. При работающем двигателе МПСЗ в зависимости от оборотов сам вычисляет необходимый момент зажигания в диапазоне УОЗ от 0 (ВМТ) до 30 (момент загорания индикатора) град. по заданной кривой. Блок имеет два дополнительных вывода, один из которых можно подключить на массу, что позволяет использовать вместо базовой кривой кривую №2 или кривую №3.